22 kwietnia 2016

Zazdrość | Mellody ♥

Hejka naklejka ♥


Zazdrość. W ostatnim czasie naprawdę wiele razy spotkałam się z tą emocją. Może nawet nie osobiście ją odczuwałam, ale ludzie wokół mnie emanują tak dużymi ilościami zazdrości, że jest to przerażające. Dość niedawno przeżyłam wiele nieprzyjemnych kłótni i nieporozumień z osobami, na których mi zależy. Na szczęście wszystko wróciło do normy, choć jak się okazuje- nie do końca. Wiem, że jak na razie może się to wydawać mega pokręcone, ale postaram się Wam to bardziej przybliżyć.
*****
Ile razy byłeś zazdrosny o przyjaciela? Przyznaję się, że ja dość sporo, szczególnie 2-3 lata temu. Wtedy praktycznie co tydzień byłam bardzo zazdrosna, przez co miałam zły humor. Dość niedawno również byłam zazdrosna o najlepszą przyjaciółkę. Ale po tygodniu, może dwóch, coś sobie uświadomiłam. Nie zabronię przyjaciółce spędzania większej ilości czasu z kimś innym niż ja. Nie można trzymać przyjaciela na smyczy. On nie jest twoją własnością, nie jest rzeczą. Czasami, nawet w najprawdziwszej przyjaźni, potrzebna jest taka mała przerwa. Potrzebowałam porozmawiać z kimś innym, pośmiać się z kimś innym, usiąść w ławce z kimś innym chociażby. Myślę, że ona też miała taką potrzebę. Na chwilę odetchnąć. I wiecie co? Gdy się wreszcie uspokoiłam i nieco zwolniłam przestałam być zazdrosna. Naprawdę. Może nie uwolniłam się od tego uczucia na zawsze, ale jest mi o wiele lepiej.


******
Każdy z nas lubi wygrywać, lubi być chwalony. Gdy dostaniesz najlepszą ocenę w klasie, jesteś szczęśliwy i dumny z siebie, prawda? Jakby nie spojrzeć ludzie uwielbiają ze sobą rywalizować. Rywalizacja zaczyna przypominać jakąś krwawą walkę na śmierć i życie. Bez przesady. Całkiem niedawno uświadomiłam sobie, jak bardzo ludzie kochają być lepsi, najlepsi, najważniejsi. Co potrafią zrobić żeby pokonać innych. Jak bardzo okazują się być dwulicowi. Zajęcie pierwszego miejsca na turnieju, otrzymanie statuetki najlepszego gracza w drużynie, posiadanie najwyższej średniej, stało się obsesją. Dlaczego? Dlaczego tak bardzo ludzie chcą być najlepsi we wszystkim? Przecież to nie jest najważniejsze.



*****
Rozmyślając na ten temat, pojawia się pytanie: Jak pozbyć się zazdrości? Przede wszystkim uświadom sobie, że to nie ma najmniejszego sensu. Zadaj sobie pytanie, po co tak obsesyjnie zazdrościsz komuś butów, czemu nie możesz znieść myśli, że twój przyjaciel koleguje się też z innymi osobami.Otwórz oczy i zobacz wreszcie, że to cię niszczy. Bo zazdrość niszczy od środka zarówno Ciebie jak i ludzi w twoim otoczeniu. Przeanalizuj wszystko i zacznij od początku. Od razu nie da się załatwić wszystkiego, zazdrości musisz się pozbywać przez jakiś czas (u mnie trwało to dość długo, bo kilka lat, ale efekty są niesamowite i przynoszą ogromną ulgę, więc warto!). Przecież masz zapewne jeszcze kilka innych problemów, więc po co dokładasz sobie kolejne, które są spowodowane zazdrością (bo nikt nie lubi osób zazdrosnych, zaborczych, którzy chcą mieć np. przyjaciela na własność. Ludzie się od takiego człowieka odwracają)? Nie jest to takie proste, ale da się zrobić. Wierzę w Was!


Mam nadzieję, że dałam Wam coś do myślenia ;)

Koniecznie napiszcie w komentarzu Wasze zdanie!


15 komentarzy:

  1. Pewnie każdy z nas jest o kogoś lub o coś zazdrosny. Jeśli chodzi o rzeczy to nie jest warto być o to zazdrosny. Bo w końcu jedna osoba ma jedną rzecz lepszą, a inna osoba ma inną. Jeśli chodzi o ludzi to niestety juz tacy jesteśmy bedziemy o nich zazdrosci. Super post :)
    spam2506.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze gdzieś ta zazdrość jest, ale można ją jak najbardziej zmniejszyć ;)
      Dzięki ;*

      Usuń
  2. Super post,moim zdaniem zazdrość jest nie pogrzebana o rzeczy materialne a jeśli chodzi o związek czasem można ale bez przesady wtedy pokazujemy ze jednak jest ktoś dla nas ważny
    Pozdrawiam lorendezain.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, pokazujemy że ktoś jest dla nas ważny, ale pamiętajmy o to żeby nie przesadzać ;)

      Usuń
  3. Zazdrość zawsze była i będzie, to nieuniknione.. Sama jestem zazdrosna o pewne osoby i mimo, że próbuję z tym 'walczyć' to..nie da się :/ Mimo wszystko próbuję tę zazdrość ograniczać

    OdpowiedzUsuń
  4. Chociaż mówimy że nie jesteśmy zazdrośni to przeważnie jednak tak. Najbardziej o te osoby które są na prawdę dla nas kimś ważnym. Mimo wszystko staram aż tak nie pokazywać tego że jestem zazdrosna :)
    http://ruudegirls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam tak ostatnio dość często, jednak udało mi się to prawie całkowicie zniszczyć :D

      Usuń
  5. Lubię czytać tego typu posty ;)
    http://strawberry966.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł na wpis :)
    Poklikasz w linki na dole ? Odwdzięczam się :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2016/04/q.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Zazdrość? Nienawidzę tego uczucia. Ono potrafi wszystko zniszczyć, szczególnie jeśli kierują się nią ludzi, na ludzi przeciwko siebie lub i bez tego. Dodatkowo do tego dochodzi zawiść, a to już kompletnie wszystko psuje. Wszystko schodzi do tego, że ludzie to idioci.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny blog! Pełen inspiracji i ciekawostek! Zdjęcia są piękne! Na pewno chętnie będę tutaj wracać :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie! Buziaki nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Great article! Thanks for sharing this with us.

    Check us out at Tropika Club Magazine
    To learn about Tropika Club's Search Directory for Beauty and Wellness Services, please pay a visit to Tropika Club now.

    OdpowiedzUsuń

♥ Przeczytałeś posta? Skomentuj!
♥ Uznajemy OBS/OBS
♥ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane
♥ Jeśli chcesz, podaj adres bloga w komentarzu- odwiedzimy go na pewno