1 kwietnia 2016

SAMOWYSTARCZALNOŚĆ, CZYLI JAK BYĆ SZCZĘŚLIWYM SAMOTNIKIEM

Serwuuus! :D
Dzisiaj piątek! Czujecie moją radość? 
Dzisiaj przychodzę do Was z postem nieco innym od moich poprzednich. Pierwszy psychologiczny post mojego autorstwa! Od dawna się do tego zabierałam, ale nigdy nie mogłam znaleźć dobrego tematu, ale w końcu się udało ;)
No ale wreszcie przejdźmy do rzeczy! ;)

***
Ostatnio miałam "przyjemność" poznać to uczucie, gdy wszyscy cię zostawiają. Teraz na to patrzę z perspektywy kilku dni i myślę, że dobrze mi to zrobiło. Pewnie uznajcie, że zwariowałam, ale to prawda! :D Zawsze potrzebowałam ludzi i to była niemiła niespodzianka. Jednakże dzięki temu nauczyłam się, jak być szczęśliwym samemu sobie.

1. DOCEŃ WŁASNE "JA"
Nie myśl, że jesteś beznadziejny! Popatrz w lustro, uśmiechnij się i powiedz sobie np.: "ale świetnie dzisiaj wyglądam!". Pomyśl sobie np. jakie masz ładne włosy, brwi, cokolwiek! Porób jakieś testy typu: "jak atrakcyjna/y jesteś". Nie oszukujmy się, niby głupoty, ale jak nam humor poprawiają! :D Pomyśl o tym co dobrego zrobiłaś, jakie masz talenty, jakie masz zalety. Każdy przecież je ma! 



2. NASTAWIENIE DO ŚWIATA I LUDZI
To naprawdę dużo robi, choć niektórzy myślą, że nie. Myślmy pozytywnie, przecież świat jest naprawdę piękny! Doceńmy te małe cudeńka wokół nas! Jakaś porażka? Wszystko jest po coś! Czasami, jak patrzę z perspektywy na jakieś negatywne zdarzenia to dochodzę do wniosku, że gdyby nie one to coś innego pozytywnego by się nie zdarzyło!
Co do ludzi, to po prostu starajmy się być dla nich miłym i pomocnym. Dobro zawsze wraca! ;) Dużo się uśmiechajmy. Inni lubią osoby otwarte i miłe. Zarażajmy naszym optymizmem, a świat będzie nieco lepszy ;) Co nie oznacza, że mamy ciągle pisać do innych etc. W końcu samotnia haha :D

3. WDZIĘCZNOŚĆ
Chodzi o to, aby być wdzięcznym za to co się ma. Można chcieć więcej, ale doceniać to co się ma. Znajdować plusy w swojej sytuacji, nawet jeśli wydaje Ci się beznadziejna. Myślę, że dobrym sposobem będzie sobie wypisać na kartce za co jesteśmy wdzięczni i w chwilach zwątpienia sięgać po nią.



4. A CO JEŚLI ZŁAPIĘ DOŁA?
Przecież to normalne, że są gorsze i lepsze dni. Zjedz wtedy swoją ulubioną czekoladę, obejrzyj film lub kolejny odcinek serialu, posłuchaj smutnych piosenek. Małe rzeczy, a robią różnicę ;) Pisanie w pamiętniku, czyli innymi słowy wylanie swoich uczuć na kartkę też jest świetne! Nie przelewajmy na innych tych destrukcyjnych uczuć, ale jeśli ktoś też ma chandrę to posmutajcie razem, a szybciej Wam przejdzie ;)

5. PASJA
To naprawdę ważna rzecz, poświęcać się czemuś co Cię naprawdę kręci. Pozwala to odpocząć, odsunąć uwagę od smutków. Myślę, że każda osoba, która ma własnie pasje, zainteresowanie to odczuwa. Każdy naprawdę jej potrzebuje, bo nie oszukujmy się, bez niej będzie się skupiać na sobie i swoich uczuciach. A to mu nie pomoże, bo jest możliwość zatracenia się w tym. Odnalezienie talentu to coś niesamowitego i z tym właśnie się wiąże hobby. Nie zapominajmy, że każdy jakiś ma ;) Taniec, śpiew, tenis etc. etc. etc. ich naprawdę jest dużo!

6.  MUZYKA
Jeśli szukacie jakiś piosenek, które mówią, że niezależność jest wspaniała etc. to na dole znajdziecie kilka moich propozycji. Naprawdę podnoszą mnie na duchu! Warto jeszcze zwrócić uwagę na to, żeby piosenki były dosyć rytmiczne, ponieważ wolne nas tylko zdołują ;)








To byłoby na tyle. Mam nadzieję, że mój post Wam pomógł albo chociaż zmotywował ♥
Do następnego ;) 








19 komentarzy:

  1. Bardzo fajny post :)
    Tak ja bardzo lubię towarzystwo ludzi, ale nie narzekam gdy mam chwilę dla samej siebie. Można wtedy odpocząć, zastanowić się nad samym sobą, dowartościować się. Tak szczerze to by mi było trochę głupio gadać do siebie przed lustrem. Tak jak uważam, że cóż nie jestem zbyt atrakcyjna z zewnątrz, tam znam swoją cenę wewnętrzną. Dziwnie do brzmi, ale chyba wiadomo o co mi chodzi :)
    Ja jak mam doła uwielbiam słuchać piosenek, właśnie prawie zawsze jak mi źle idzie szkole puszczam sobie "Shake it off", bo w końcu trzeba to olać i iść dalej, życie nie może się kręcić tylko wokół jednaj oceny, którą dostaliśmy w gimnazjum :P
    Ale zawsze jak dzieje się coś takiego bardziej życiowego, to właśnie nie słucham wesołych piosenek, tylko takie co do końca mnie dobiją, wypłacze się, a potem ogarnę, że już nic nie mogę zmienić i się uspokajam. Choć czasem mam wrażenie, że nie mam po co sensu żyć...
    Trochę się rozpisałam, ale post naprawdę ciekawy :)
    Buziaki :*
    Magymany.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz świetne "sposoby" i w pełni się z Tobą zgadzam ♥ Opisałaś chyba mnie :D A co do Shake it off to rzeczywiście daje mocnego kopa :D
      Bardzo dziękuję i serdecznie pozdrawiam! ♥

      Usuń
  2. Fajnie napisane, ważne żeby się samemu doceniać :) obserwuję
    photoobiektywna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne piosenki, jedne z moich ulubionych, super wpis :)
    Miło będzie jak wpadniesz na mój blog :)
    https://aleksisaliss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i cieszę się, że trafiłam w Twój gust :D Jasne, wpadnę ;)

      Usuń
  4. Bardzo fajny wpis. Ja sama po sobie wiem, że można być szczęśliwym będąc samotkiem. Często właśnie słucham muzyki czy poświęcam się swoim pasjom - dzieki temu, będąc nawet sama w szare dni, jestem bardzo szczęśliwa :)
    Pozdrawiam :)
    Lovett Lov♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo! Jestem z Ciebie dumna! Zdecydowanie, to jedne z lepszych rad ;)

      Usuń
  5. Przydatne co dla niektórych porady, choć mi się raczej nie przydadzą. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że nie masz takiej potrzeby i masz wokoło siebie ludzi, którzy zawsze będą :)

      Usuń
  6. Świetny post <3 Fajnie, że pojawiają się u was także psychologiczne posty i chętnie poczytałabym więcej postów w takiej tematyce ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. cóz bardzo motywacyjny post
    tyle ze u mnie ,zaakceptowanie samego ja jest bardzo trudne
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy post! Może on być motywacją i podporą dla osób, które nie mogą sobie poradzić ze względu na swoją samotność oraz z zaakceptowaniem samego siebie!

    http://nataljaslowinska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Great article! Thanks for sharing this with us.

    Check us out at Tropika Club Magazine
    To learn about Tropika Club's Search Directory for Beauty and Wellness Services, please pay a visit to Tropika Club now.

    OdpowiedzUsuń
  10. "
    We are the team from Tropika Club Magazine.

    Tropika Club Magazine is your leading online magazine for the discerning male and female Singaporean. We cover various topics of interest, ranging from beauty and vogue for her, and grooming and style for him, as well as city and destinations and top picks. To learn about Tropika Club's Search Directory for Beauty and Wellness Services, please click on this link

    Check out some of our articles below; they are a good read:

    1. Control Your Time With This Helpful Advice

    2.COVID-19 Circuit Breaker: What's Allowed and Not Allowed?

    3. Singapore's Solidarity Budget for COVID-19 Explained

    4. The Best Ways to Eliminate Blackheads

    5. A Culinary Cut Above: Fast Cooking Tips"

    OdpowiedzUsuń
  11. "
    Great post! We would like to feature your post on Tropika Club too if that's possible?
    Tropika Club Deals is part of the Tropika Club ecosystem:

    Tropika Club Magazine – Get the latest scoops on beauty, grooming and wellness
    Tropika Club Deals – Search for the best voucher and coupon deals
    Tropika Club Bookings – Discover and book services at amazing off-peak discounts

    Tropika Club Magazine crafts and curates articles for the discerning male and female. We provide up-to-date articles on Beauty and Vogue for gals, and articles on Grooming and Style for guys. Supporting Tropika Club’s vision to bring the best beauty, wellness and fitness services to our visitors, we also have a review section on the best services and selections under Top Picks.
    "

    OdpowiedzUsuń

♥ Przeczytałeś posta? Skomentuj!
♥ Uznajemy OBS/OBS
♥ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane
♥ Jeśli chcesz, podaj adres bloga w komentarzu- odwiedzimy go na pewno